mattrasan.

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Vilken sommar!!

Av Kerstin - 28 oktober 2014 20:21

  

Ja denna sommar så har det bara varit målning som varit det viktigaste,och sommarvädret har varit perfekt för det.  

känns verkligen skönt nu när det är klart,får försöka måla grunden och dörrar nästa sommar sen får det allt räcka,och  

stackars husbilen den har varit på lagning nästan hela sommaren,men det har blivit några små turer,  

till Lövsta bruk,ett fantastiskt ställe man må säga att dom var verkligen duktiga förr å kunna göra ett sånt otroligt ställe,svårt att förklara det måste bara ses,sen gick resan vidare till nästa bruk,

 

och det blev Österbybruk också ett otroligt fint ställe,tänk vilket arbete dom har lagt ner på dessa gamla bruk,och allt har dom väl gjort för hand för då var det nog inte så gott om maskiner att ta till hjälp,ja det är verkligen sevärt.Sen var denna sommar över så nu får man vänta till nästa sommar å hoppas att man kan åka på fler resor än det blev i år.

 
 
Lena

Lena

24 november 2014 20:26

Ja jag håller tummarna för att ni får många turer i "Rullhuset"!!! :))) så mysigt det livet <3

Vi kan rekommendera Gysinge bruk, så fint att vandra i & fika utomhus kunde man åxå :)

Kram kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 februari 2018 19:57

Nu ät det ett tag sen jag varit här och bloggat,jag är verkligendålig att ta kort å att skriva är så mycket annat som skall göras så tiden räcker jusom inte till,men jag har i alla fall vävt ut i vävstolen och satt upp ny väv så jag skall väl börja...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:57

  Målade om huset som verkligen behövdes är inte målat sen 1983 så det var verkligen på tiden.     Vi var en runda opp till lofsdalen och det här är i Särnaheden ett ställe som är så undetbart så vi stannade där en natt njöt av solen grillade och...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:04

  Nu blir det ett gäng mattor som jag vävt.       En bland de första mattorna jag vävde år 1975.       Kuddar vävda på nya vävstolen på varpen som var kvar när jag köpte den.   denna Linneduk i 10-skaftsdräll vävde jag 1978 har aldri...

Av Kerstin - 17 maj 2015 20:34

  I går så åkte jag och Mona till Hasselfors på valpträff hos Kaspers och Vinjas uppfödare  Lotta, hon har valpträff varje år och det är många som kommer med sina hundar i går var det 22 st i olika storlekar och färger så roligt att se hur olika s...

Av Kerstin - 8 februari 2015 20:32

  Nu är i alla fall förskedningen klar i redkammen och den sitter på plats   skälstickorna har jag knutit fast så jag slipper föra dom fram och tillbaka hela tiden   Så var det färdigt för att dra på väven med ett väderställ som pådragnings...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards