mattrasan.

Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Blåbärsris.

Av Kerstin - 14 mars 2014 08:30

 

Blåbärsris plockat för 3 veckor sedan.

 
 
Lena

Lena

15 mars 2014 11:55

Så fint att plocka in & så slår det ju ut så fint! brukade ofta göra så förr, men dom sista åren har det inte blivit av, men nu fick jag lust! & tänk så fint att blanda i lite Tulpaner! :))

Ska vårstäda idag i vardagsrummet, lägga på en ny duk & sätta upp nya gardiner som jag köpte på Ikeas fyndhus i Älmhult förra året när vi åkte till Österlen, längder med rosor på... & duken har pelargoner & vardagsrumstapeten har tulpaner & hallen vallmo, det ska visst blomma här! ha ha ha
Gått en liten 20 minuters vända i storm, kyliga vindar minsann.

Kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kerstin

16 mars 2014 13:42

Visst är det fint med blåbärsris man längtar till våren när man ser dom sköra knopparna.Har just stått på huk i badkaret å badat Kasper så nu får han självtorka lite grand så skall jag föna pälsen klippa under tassat å runt tassar sen tar vi nästa vända i morron,så han får vila lite mellan gångerna och jag också,har gått runt nu på morron alltså skogen så jag kommer fram vid fiskodlingen,men hu va de blåste kallt jag hade mössan på som tur va när man är så förbaskat förkyld.Men så fint du gjort med gardinerna och duken visst är ikea bra man kan verkligen göra fynd ibland,har inte varit än å gått å tittat vi var bara dit å åt en dag men man ska inte ha gubben med sig om man vill gå runt där å titta,får bli någon dag framöver här.Nu skall vi gå ner å jobba lite.
Ha de bra Kerstin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 februari 2018 19:57

Nu ät det ett tag sen jag varit här och bloggat,jag är verkligendålig att ta kort å att skriva är så mycket annat som skall göras så tiden räcker jusom inte till,men jag har i alla fall vävt ut i vävstolen och satt upp ny väv så jag skall väl börja...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:57

  Målade om huset som verkligen behövdes är inte målat sen 1983 så det var verkligen på tiden.     Vi var en runda opp till lofsdalen och det här är i Särnaheden ett ställe som är så undetbart så vi stannade där en natt njöt av solen grillade och...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:04

  Nu blir det ett gäng mattor som jag vävt.       En bland de första mattorna jag vävde år 1975.       Kuddar vävda på nya vävstolen på varpen som var kvar när jag köpte den.   denna Linneduk i 10-skaftsdräll vävde jag 1978 har aldri...

Av Kerstin - 17 maj 2015 20:34

  I går så åkte jag och Mona till Hasselfors på valpträff hos Kaspers och Vinjas uppfödare  Lotta, hon har valpträff varje år och det är många som kommer med sina hundar i går var det 22 st i olika storlekar och färger så roligt att se hur olika s...

Av Kerstin - 8 februari 2015 20:32

  Nu är i alla fall förskedningen klar i redkammen och den sitter på plats   skälstickorna har jag knutit fast så jag slipper föra dom fram och tillbaka hela tiden   Så var det färdigt för att dra på väven med ett väderställ som pådragnings...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards