mattrasan.

Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Vilken dag.

Av Kerstin - 19 mars 2014 16:59

 

Ännu en dag med snöoväder,måtte aldrig ta slut,  

Så promenaden i dag den blev med overall på,sen på eftermiddagen så har jag suttit i den här  

och vävt lite grand men det går lite trögt,svårt att få ihop trasor så det blir lika,alltid så när man skall väva fast man har trasor till förbannelse så är det inte allt som passar,i alla fall så har jag en jättebra vävstol nu så stadig och bra att väva i,nu får vi hoppas på bättre väder i morgon.

 
 
Lena

Lena

20 mars 2014 09:12

Vilken händig overall Kasper har :))

Väva trasmattor är nog något av det roligaste som finns! jag har 2 säckar fyllda i tras-kläder-påslakan- som jag sparat, ifall? jag någon gång ska väva igen...

-Varför syns inte alla bilderna tro?? kan det vara så att du tar bort dom från uppladdningsplatsen när du satt in dom på bloggen?? för då blir det så...

I helgen får vi varmt & sol & snösmältning & kladdigt igen :/

Kram kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kerstin

20 mars 2014 12:53

Jaha,nu fick jag lära mig något nytt trodde att det gick att ta bort bilderna från det stället som man lagt in dom,men det gick tyvärr inte,Tack för att du talade om det,har varit in till stan i dag å köpt hund å kattmat på djurmagasinet det var 200kr rabatt i dag så det är bäst å passa på.Det var en dryg förkylning som jag fick av Maria nu är det hosta å slem och tjocksnor,men det går ju över som tur är,skönt att det regna så nu kanske snön försvinner,men det blir väl i stället blött å lerigt vår är väl vår så man får väl stå ut,sitter i min gamla dator för jag har för mig att jag satt in det redigeringsprogrammet som vi fick av Marie,men jag kan då inte hitta det kommer ej ihåg hur det såg ut heller men jag har skivan kvar som tur är.Nu skall vi gå ut en sväng i friska luften för då släpper det i näsan.
Kram!!

 
Lena

Lena

20 mars 2014 20:23

Precis, det går inte att ladda upp & sedan ta bort dom från uppladdnings sidan, för då försvinner bilden på bloggen!

Jag köper ju all mat på Borlänge kliniken då båda äter specialkost som inte finns på Djurmagazinet & är ytterst sällan in där numer, hundgodis köper jag åxå på kliniken om jag inte gör själv, för där finns allergivänligt godis!

Ja du, skitigare vovvar än idag vet jag inte om funnits ha ha men jag gick ut i snön när vi kom hem på gården & tog snö & tvätta av dom, gick så bra så, sedan torkade jag torrt med handuk när vi kom in! :))

Så jobbigt att vara förkyld! fy då :(

I morrn kommer solen!! :)) Kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 februari 2018 19:57

Nu ät det ett tag sen jag varit här och bloggat,jag är verkligendålig att ta kort å att skriva är så mycket annat som skall göras så tiden räcker jusom inte till,men jag har i alla fall vävt ut i vävstolen och satt upp ny väv så jag skall väl börja...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:57

  Målade om huset som verkligen behövdes är inte målat sen 1983 så det var verkligen på tiden.     Vi var en runda opp till lofsdalen och det här är i Särnaheden ett ställe som är så undetbart så vi stannade där en natt njöt av solen grillade och...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:04

  Nu blir det ett gäng mattor som jag vävt.       En bland de första mattorna jag vävde år 1975.       Kuddar vävda på nya vävstolen på varpen som var kvar när jag köpte den.   denna Linneduk i 10-skaftsdräll vävde jag 1978 har aldri...

Av Kerstin - 17 maj 2015 20:34

  I går så åkte jag och Mona till Hasselfors på valpträff hos Kaspers och Vinjas uppfödare  Lotta, hon har valpträff varje år och det är många som kommer med sina hundar i går var det 22 st i olika storlekar och färger så roligt att se hur olika s...

Av Kerstin - 8 februari 2015 20:32

  Nu är i alla fall förskedningen klar i redkammen och den sitter på plats   skälstickorna har jag knutit fast så jag slipper föra dom fram och tillbaka hela tiden   Så var det färdigt för att dra på väven med ett väderställ som pådragnings...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards