mattrasan.

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Kan man bli tokig!!!

Av Kerstin - 25 mars 2014 16:58

Det härmed datorer kan då göra en galen,fick ett e-mail från net 1 att vi förbrukat våran kvot denna månad så nu har dom strypt ner hastigheten för oss till den 1 april å det går inte att ladda ner bilder,känns väldigt frusterande.Vi tog i alla fall våran långpromenad 8,10 i morse gick vi runt,var så lugnt i skogen inte en varg såg vi och helt vindstilla,kl9 var vi hemma då skulle jag dammsuga då la det eländet av men som tur va så startade den igen,och i går när jag skulle sy då levde symaskin amok skulle sy siksak det brev några stygn sen helt plötsligt så blev det raksöm,å det knaka å for i eländet,så då är det bara att ge upp.Så några bilder blir det inte i dag.

 
 
Lena

Lena

26 mars 2014 22:49

Uch så tråkigt! det hände mej åxå när jag körde den bärbara på "dongen" vi har som vi tar med oss i Husbilen -alltså ett extra abonemang-, så vi kopplade över bärbara datorn till trådlöst i huset så nu kommer det aldrig mer hända här hemma på någon mer gång :)) det kostade inget extra & sönerna fixade det hela ;) Vi har Telia.
Jag fick ett alternativ att betala en summa & köra månaden ut på full hastighet, tackade nej & ångrade mej på en gång! jag kunde inte ens kolla hemsidor eller nått, så uselt blev det för oss & dagarna gick attans sakta!! ;) & då upptäckte jag hur beroende man är hu hu :(

Kram i natten <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kerstin

27 mars 2014 15:54

Ja visst kan man bli tokig när det inte fungerar som man vill,har försökt att ladda upp en bild men det går inte tar för lång tid när dom har strypt hastigheten så jag bara svarar dig.Visst var Frida go med sin Iller,saknar henne!!!Och i dag kom nästa olycka en plomb lossnade så nu är det bara å traska till tandläkaren å laga,har varit och köpt penseer i dag och satt få se om dom klarar frosten.Jag och Bertil skall till Ludvika på utställning alltså Divas husse vi kanske ses där det skulle vara 24 hundar före Frallorna så det tar nog inte så lång tid börjar ju kl9 och dom dömde 15-18 hundar i timmen och jag hade för mig att Stig-Ove sa att det var en bra Fralledommare så det får vi hoppas på,nu skall jag fixa mat.
Kram >3

 
Lena

Lena

27 mars 2014 19:08

Nej jag ska inte till Ludvika, men hoppas verkligen att det går bra för Diva! :))

Undrade lite om ni har planerat någon vår resa med husbilen?? :))

Vilket makalöst underbart väder vi fick idag, mmmm så vi har myst :)) & panseer är verkligen vackra & hör denna tid till, kanske jag åxå ska köpa några ;)

Kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kerstin

28 mars 2014 15:43

Men skall du till Västerås då??Vi skall ju dit.Nej vi har inte planerat någon resa än Sören dillar om Lofoten men vi får se hur det blir med det,har läst på en blogg att det är smala vägar kurvit och mycket backar så det tilltalar inte mig precis,ja vi får se då skall man ju åka så man får se midnattsolen det är ju det alla pratar om och det är ju en lång resa,ja det visar sig.Så underbart väder hoppas det fortsätter.Kram

 
Lena

Lena

29 mars 2014 19:52

Japp! om vi alla mår bra, så åker vi till Västerås! :)) & sedan åker vi vidare mot Strömstad, Grebbestad, Fjällbacka osv. eller dit näsan pekar ;) Mats har ju semester i över 2 veckor!
Mats går av på fredag morron, så vi åker antagligen på lördag mot Västerås :))
Så kul att få se Hero i ringen & hoppas att han tar Championatet!!! <3 Magnus väntar & hoppas att Hula ska ta sitt Championat åxå :)) han har åxå Märta med sej, men hon ska inte ställas.

Vilken värme vi fått! men i morrn sägs det bli regn, trist sa jag till Mats, men då sa han, tänk så grönt det då kommer bli! först värme & sedan regn, tur man inte är pollen allergisk...

Lofoten, är säkert magiskt vackert :)) bara ni kan ta det i njutbar takt åxå & inte göra det på 3 dagar ha ha ;) som sagt, många gratis ställplatser i norr, men där kan man ju åxå hitta massa fina skogsgläntor

Kram på er! <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kerstin

30 mars 2014 20:59

Kul att åka på lite utställning igen om nu Kerstin kan för sitt knä,men hon säger då att det känns bra.Hoppas att ni får fint väder om ni skall fortsätta att åka ner över,så det inte blir sånt där förbaskade aprilväder med blåst å regn,vi får se hur det blir med vårat resande,den frågan tar vi sedan bilen skall besiktas i början av maj sen blir det 70-årskalas den 26 maj sen får vi se hur det ser ut,men det blir inga sånadär tokresor för då stannar jag hemma.Farten på modemet har inte blivit bättre än så det är omöjligt att ladda ner bilder,men 1 april ska det bli ok igen,vi var ute vid 8-tiden å gick upp mot skommartjärn,bäst å gå då för då är det fryset.Här är vi fortfarande förkylda och med en hemsk hosta som vägrar ge sig.
Nu blir det pinkvända å så kudden Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 februari 2018 19:57

Nu ät det ett tag sen jag varit här och bloggat,jag är verkligendålig att ta kort å att skriva är så mycket annat som skall göras så tiden räcker jusom inte till,men jag har i alla fall vävt ut i vävstolen och satt upp ny väv så jag skall väl börja...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:57

  Målade om huset som verkligen behövdes är inte målat sen 1983 så det var verkligen på tiden.     Vi var en runda opp till lofsdalen och det här är i Särnaheden ett ställe som är så undetbart så vi stannade där en natt njöt av solen grillade och...

Av Kerstin - 21 november 2015 18:04

  Nu blir det ett gäng mattor som jag vävt.       En bland de första mattorna jag vävde år 1975.       Kuddar vävda på nya vävstolen på varpen som var kvar när jag köpte den.   denna Linneduk i 10-skaftsdräll vävde jag 1978 har aldri...

Av Kerstin - 17 maj 2015 20:34

  I går så åkte jag och Mona till Hasselfors på valpträff hos Kaspers och Vinjas uppfödare  Lotta, hon har valpträff varje år och det är många som kommer med sina hundar i går var det 22 st i olika storlekar och färger så roligt att se hur olika s...

Av Kerstin - 8 februari 2015 20:32

  Nu är i alla fall förskedningen klar i redkammen och den sitter på plats   skälstickorna har jag knutit fast så jag slipper föra dom fram och tillbaka hela tiden   Så var det färdigt för att dra på väven med ett väderställ som pådragnings...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards